Top 3 Podcasturi pentru Business
Multă vreme nu am acordat foarte mare importanță ascultatul podcasturilor. Nu reușeam să văd foarte bine valoarea. De ce ascult pe cineva care vorbește când aș putea să mă uit la un video pe Youtube? Așa aș rezolva și nevoia mea vizuală.
Dar s-a întâmplat odată să merg pe un drum mai lung cu mașina și mă tot gândeam ce aș putea să fac și să nu ascult doar muzica din anii 2000 pe care o aveau eu. Astfel m-am gândit să ascult o carte pe care am tot amânat să o citesc. Mai exact cartea Sapiens de Yuval Noah Harari.
A fost o decizie care pur și simplu mi-a schimbat viața. Cartea era absolut incredibilă. Doar că la un moment dat s-a oprit. După aproximativ o oră și jumătate de ascultat pe Spotify mi s-a cerut să plătesc pentru a asculta restul. Phu, ideea asta nu mi-a surâs deloc.
Am stat vreo 10 minute să caut alte variante de a asculta toată cartea gratuit și nu am reuști să găsesc alternative. Și mai aveam încă vreo 2 ore de drum. Așa că am decis să ascult niste podcasturi de business. Să văd care e treaba cu ele.
Și bună decizie a fost.
#1 Masters of Scale
Acesta e un podcast realizat de Reid Hoffman, fondatorul Linkedin. Date fiind conexiunile lui Reid, invitații lui sunt vedetele din lumea business-ului american. De la fondatorul AirBnb la CEO-ul de la Ford.
Podcastul are un intro foarte captivant și discuțiile invitațiilor săi sunt mind-blowing. Poscastul e editat excepțional, de zici că asculți un documentar de la Discovery sau National Geographic. Te ține cu sufletul la gură.
Și un alt element extrem de interesant la acest podcast – element pe care nu l-am mai văzut atât de bine implementat la alte podcasturi – este reclama. Toate podcasturile lui Reid au în componența lor reclame de la sponsorii lor. Dar reclamele realizate zici că sunt niște povești motivaționale. Brandurile care își promovează produsele acolo sunt expuse prin povești autentice despre situațiile prin care au trecut – cum au ajus la acel nivel, ce dificultăți au întâmpinat și multe altele. Chiar aștepți să intre reclama.
#2 Podcast Andreea Roșca
Sincer, nu îmi amintesc cum am descoperit acest podcast dar mă bucur că am făcut-o. Andreea este o jurnalistă (sau fostă jurnalistă) care reușește să comunice foarte elegant cu vedetele business-ului din România. De la CEO-ul Emag la fondatorul Betty Ice (achiziționată cu 100 milioane de euro de Unilever acum vreo 2 ani).
Fiecare subiect abordat de Andreea și invitații ei aduc o mare plus valoarea. Îmi amintesc podcastul cu Vasile Armănean (fondatorul Betty Ice) în care zicea așa ca într-un banc pe care îl spui prietenilor, cum a fost el prins de securitate înainte de 89’ atunci când încerca să fugă din țară. A reușit omul a 3-a oară dar nu aș vrea să știu prin ce a trecut atunci când a fost prins de țicniții aceia.
E foarte fain că podcasturile Andreei Roșca sunt autentice. La fel și invitații ei.
#3 TBF cu Răzvan Căzănescu
De acest podcast am auzit doar în acest an (2020). Ca să se promoveze, a realizat o super campanie destul de complexă în care puteai câștiga 100 de cărți de business și ți se multiplicau șansele dacă îl urmăreai pe Facebook, Linkedin și totodată dacă invitai și alți prieteni să facă asta.
E foarte interesant cum a făcut campania ca să se evidențieze el ca individ și nu compania pe care o conduce – TBF Systems. Își creează un super personal branding.
Ce e diferit la acest podcast este faptul că invitații sunt cei care îi pun întrebări lui Răzvan. Practic persoane din management ale unor mari companii sunt invitați în podcast să discute cu Răzvan pentru a-i ajuta să depășească diverse obstacole. Și e WOW.
E uimitor ce etică de business are Răzvan. În unul dintre cele mai bune podcasturi pe care le-am ascultat de la el zicea modul în care el ajunge să angajeze un director. Spunea că primul lui filtru este prin email. Oferă canditaților diverse situații iar ei primesc note pentru fiecare situație. Cei care au media 8 merg mai departe la un interviu de 2 ore cu Răzvan. Acolo se pun întrebări punctuale. Cei care trec de acest interviu merg la următoarea etapă într-o perioadă de probă de 3 luni de zile. Dacă ai rezistat bine acele 3 luni de zile atunci poți să spui că ești angajat.
E atipică abordarea lui. În comparație cu lăsarea unui CV unde tu ca angajator trebuie să descifrezi dacă acel om chair ar fi bun pentru ceea ce ai tu nevoie, metoda lui Răzvan e una mind-blowing.
Parcă ai lucra și de gratis acolo doar ca să primești valoare.
Sănătate la iepuri!