3 afaceri pe care să le începi de acasă cu ZERO costuri
E drept că titlul este doar pe jumătate adevărat. Nimic, dar absolut nimic nu este cu zero costuri – nici măcar un zâmbet J.
Timpul e costul în această ecuație. E chiar mai important decât vor fi vreodată banii. De aceea tilul este doar pe jumătate adevărat – timpul pe care îl vei investi ca să înveți să faci una din cele 3 afaceri va fi costul pentru un nou skill.
Deseori oamenii se gândesc la cât de mult timp ar avea de investit și la cât de mult ar avea de muncit pentru a ajunge la final și imaginându-și acel volum de lucru încep să se demotiveze. Practic nici măcar nu au început că deja au și renunțat. Sună cunoscut?
Zig Ziglar zicea exemplar de bine faptul că “notarea ideilor pe hârtie ne face sa ne uităm la informație în lumina rece a realității, în timp ce păstrarea informației în minte poate maximiza sau minimiza informația. În mințile noastre o situație nefericită se măsoara în sentimente și imaginație. Pe hârtie logica își spune cuvântul”.
Parcă până la o vârstă toți suntem așa. Până când viața (sau responsabilitățile) ne ajung/e din urmă și ne dăm seama că mai bine investesc timpul de pe acum ca să fiu mai bine peste câțiva ani.
În orice caz, dacă ești un tânăr elev sau student și ți-ai îndeplinit obligația de a fi prezent (chiar și cu camera oprită) la școala online, atunci poți să începi acel side hustle de care tot zici că te apuci.
#1 Messenger bot – ManyChat
ManyChat este absolutalmente o super platformă! Aici poți crea niște messenger boți special pentru Facebook Messenger. Practic poți crea un roboțel care să automatizeze niște răspunsuri sau cu care să începi niște campanii de promovare super interactive.
Avantajul suprem al acestei platforme este că toți care interacționează pe messenger cu brandul vor rămâne în baza de date și ulterior vor putea fi retarghetați cu reclame pe Facebook. Plus de asta open-rate-ul pentru un mesaj este cu 70% mai mare decât open-rate-ul unui mesaj de pe email.
Și gândește-te că în curând va exista o integrare a messengerului cu Instagram și Whatsapp. Toate companiile vor să fie cât mai aproape de clienții lor și tu chiar poți să faci bani serioși ajutând companiile să facă acest lucru. Mai ales când va fi integrat și Instagramul + Whats app.
Platforma nu e grea de învățat, e gratuită și pe bune că nici nu îți poți imagina câtă plus valoare poți aduce unui brand.
Aici ai video-uri gratuite chiar de la ManyChat prin care poți să înveți cum să folosești platforma: https://www.youtube.com/channel/UCsZtqTCbq99H3KnS8xK-mGQ
#2 Instagram Ads
O platform care crește, crește și continuă să crească. E foarte diferită de facebook și contul creat în această platform poate crește organic exemplar de frumos dacă se oferă valoare într-un mod consistent.
Și să îți spun drept, multe companii chiar dacă au o bună parte din public pe această platformă, habar nu au cum să ofere valoare publicului lor. Habar nu au cât de mulți bani ar putea să facă. Multe companii cred că doar copii plictisiți de viață își fac veacul pe acolo. Dar nu este deloc adevărat.
Multe dintre companii nu știu ce să facă așa că își lasă contul relative inactive și mai postează când își amintesc de asta. Ei bine aici intervi tu. Te pui să inveți absolut tot cu ce se mănâncă Instagramul și postezi pentru alții. Pe bani, clar.
La început ai putea să începi să postezi pentru unii antreprenori mai micuți în regim gratuit ca să îți faci “mână”. Important este ca într-adevăr să îți placă această platformă. Ca să începi, te apuci să cauți contul de Instagram al unor companii iar dacă nu îți place ce vezi fă-le o propunere. Majoritatea vor refuza dar din 100 tot va accepta cineva. Nu contează câte nu-uri primești ci de câte ori îți revi din acel “nu” și mergi mai departe.
TikTok Ads
Unii spun că va depăși Intagram iar alții sunt sceptici. Dar totuși e clar faptul că platforma e în creștere și deja valorează miliarde. Există un public uriaș de consumatori pe platformă însă există prea puțini creatori de content.
TikTok a creat din acest an (2020) un fond de bani care să fie oferit creatorilor de content din domeniul educațional. Deci practic dacă faci content valoros prin care să îi înveți pe oameni diverse chestii, atunci ai șansa să fii plătit. E adevărat că acest lucru este valabil, momentan doar în America și câteva state din Europa (fără România).
Din anul 2021 există promisiuni solide din partea companiei că acel fond va exista și în România – la fel și partea de Ads. Dar până la urmă e bine dacă încă nu există. Ai șansa de a ajunge pe platformă să îți faci un renume, un public. Să înțelegi complet cu ce se mănâncă platforma și ulterior să creezi Ad-uri (sau chiar și în mod organic valoare pentru alții).
Keep Hustling!
Sănătate la iepuri!